sunnuntai 29. toukokuuta 2011

Kurpan perhe

Niin kuin olen aikaisemminkin kertonut niin Maajussini ostaessa Pesän mökki oli aika karussa kunnossa. Lähinnä miesväen käytössä olleessa mökissä eivät paljon ruusukuosit kukkineet. Vähitellen, käytettävissä olevan ajan ja rahatilanteen ehdoilla, olen muokannut paikkoja mieleni mukaiseksi. Osittain puuhastelussa on kyseessä kivikaudelta periytyvä tarve merkata reviirinsä   ;-P   MINÄ olen valinnut ja ripustanut nuo verhot, tämä paikka (ja varsinkin siellä majaileva uros) on MINUN... 
Ikkunalautoja "koristaneet" parhaat päivänsä nähneet muovikukat ovat hiertäneet silmiäni oikeastaan koko ajan, mutta laiskanpulskeana savolaisena en ole asialle huokailua ja valitusta kummempaa tehnyt   :-D  Talvella tulin kuitenkin Maajussille luvanneeksi ompelevani ikkunalaidalle "jotkut kurpat". Keskitalvella, suojaisten lumikasojen sisällä on vaarallisen helppo lupailla kaikenlaista, koska kesä tuntuu olevan valovuosien päässä...Mutta ennen kuin ehdin kunnolla asiaan varautua niin mökkikausi olikin jo pyörähtänyt käyntiin ja ne samat hemmetin horsmat rehottivat entistä haalistuneempana ikkunalla. Niinpä ompelukone känsäiseen käteen ja ahertamaan. Kovan ähellyksen ja muutaman pilalle menneen sauman jälkeen eräänä tuulisena sunnuntai-iltana Pesään sitten muuttivat Rouva Kurppa ja lapsoset Titi ja Kuku.
Perhe oli kuvaushetkellä eväsretkellä sängyn päällä, koska kotilammikossa, ikkunalaudalla kuvaaminen oli tavallisella halpisdigipokkarilla täysin tuhoon tuomittu yritys.  Edessä uiva poikanen on Rouva Kurpan oma Titi ja peränpitäjänä porskuttaa Fukushimasta adoptoitu Kuku.

1 kommentti: